WP Wydarzenie specjalne Partner wydania
WP Wydarzenie specjalne Partner wydania logo TOUS

To ona stworzyła biżuterię z emblematem kultowego misia. Poznaj fascynującą historię Rosy Oriol de Tous

Partner wydania logo TOUS
Biżuterię marki Tous trudno pomylić z jakąkolwiek inną. Prawdziwe arcydzieła sztuki jubilerskiej cechuje unikatowe wzornictwo, najwyższa jakość i podążanie za modowymi trendami, dzięki czemu wszystkie kolekcje są tak wyjątkowe. Każdą z linii Tous łączy jeszcze jeden wspólny element – uroczy miś, który już od ponad 30 lat jest znakiem rozpoznawczym hiszpańskiej firmy.

Jaka jest historia słynnego emblematu i co spowodowało, że zdobył serca kobiet na całym świecie? Jak twierdzi Rosa Oriol, która stworzyła uroczego misia Tous, każda z nas ma w sobie dziecko i czuje tęsknotę za młodzieńczą beztroską, której symbolem jest właśnie uroczy niedźwiadek. Tous bear to także symbol ciepłych uczuć, którymi marka kieruje się niemal od początków swego istnienia. Geneza powstania firmy jest równie niezwykła i fascynująca, jak każda kolejna kolekcja, która wychodzi z rąk doświadczonych hiszpańskich jubilerów. U podstaw sukcesu marki Tous stoi wielka romantyczna miłość, pasja do tworzenia pięknych rzeczy oraz solidne więzi, które sprawiają, że rodzinny biznes wciąż rośnie w siłę.

Od małego warsztatu zegarmistrzowskiego do globalnego imperium

W ubiegłym roku rodzina Tous świętowała 100-lecie istnienia swojej firmy. Patrząc na sukcesy hiszpańskiego koncernu, aż trudno uwierzyć, że wyrósł on z niewielkiego zakładu, który początkowo trudnił się naprawą zegarków. Działalność prowadzona przez Salvadora Tous Blaviego i Teresę Ponsę Masn znajdowała się w miejscowości Manersa, nieopodal Barcelony, a jej właściciele początkowo nie myśleli o jakiejkolwiek ekspansji rodzinnej firmy. Przełomowym momentem w historii marki było przejęcie przedsiębiorstwa przez syna państwa Tous oraz jego żonę, Rosę Oriol. Para wniosła do rodzinnej firmy wiele świeżości i kreatywnych pomysłów, a z połączenia ich talentów powstała wyjątkowa biżuteria, która szybko zyskała grono zwolenniczek.

Tous bear – symbol dziecięcej radości

Rosa Oriol nie ustawała w poszukiwaniu nowych pomysłów, które pozytywnie wpłynęłyby na dalszy rozwój marki. Źródłem inspiracji dla pani Tous były przede wszystkim podróże. To właśnie podczas jednej z nich w 1985 r. kobieta zobaczyła na wystawie sklepowej pluszowe misie. Pocieszne zabawki obudziły w niej skojarzenia z poczuciem bezpieczeństwa, dziecięcą beztroską i czułością. Jeden z pluszowych niedźwiadków wrócił z Rosą do Hiszpanii, a następnie posłużył jako wzór do stworzenia symbolu rodzinnej marki. Państwo Tous zatrudnili w tym celu rysownika, który przygotował kilka różnych wersji sylwetek, jednak to właśnie ten najprostszy, dwuwymiarowy miś stał się symbolem sklepów jubilerskich Tous na całym świecie, a czułość, jaką wywołuje w odbiorcach, jest naczelną wartością, którą hiszpańskie przedsiębiorstwo kieruje się na każdym etapie produkcji swoich wyjątkowych wyrobów.

Kultowy motyw misia znajdziemy we wszystkich liniach biżuterii Tous. Pojawia się jako element naszyjników, pierścionków, bransoletek, kolczyków oraz zawieszek. Czasem występuje w postaci trójwymiarowej, a czasem widzimy jedynie jego kontury. Trzeba jednak przyznać, że w każdej postaci zachwyca kobiety, bez względu na wiek. Rosa Oriol deTous dała nam klucz do krainy dziecięcych wspomnień. Nosząc ozdoby sygnowane wizerunkiem uroczego niedźwiadka, przypominamy sobie, jak cudownie jest czerpać radość z każdego, nawet najmniejszego drobiazgu.

Wszystko, co ważne

Co ciekawe, nazwisko, od którego wywodzi się nazwa hiszpańskiej marki, ma ukryte znaczenie w innym języku. Po francusku "tous" oznacza "wszystkich" lub "wszystko". Trudno oprzeć się wrażeniu, że to kolejne motto słynnego jubilerskiego klanu. W tworzenie unikalnej biżuterii angażują się kolejne pokolenia rodziny Tous, a to sprawia, że firma wciąż się rozwija i wkracza na nowe obszary. Obecnie asortyment marki nie zawęża się jedynie do biżuterii. W salonach sygnowanych kultowym misiem znajdziemy też szeroki wybór stylowych akcesoriów damskich: okularów, zegarki, szale, apaszki, długopisy, a nawet ubranka dla dzieci. Idąc tropem symboliki rodzinnego nazwiska założycieli, możemy domyślać się, że to dopiero początek wielkiej rynkowej ekspansji, która w przyszłości obejmie także inne dziedziny oraz branże. Rozwijając jubilerskie imperium, rodzina nie zapomina o tym co najważniejsze – o uczuciach. Każda kolekcja tworzona jest z miłości do piękna, którym marka Tous pragnie otoczyć każdą ze swoich klientek.

Tous girls. Kobiety, które pielęgnują w sobie dziecko

Wbrew temu, co może się wydawać, produkty Tous nie mają żadnej granicy wieku. Marka jest skierowana do kobiet młodych duchem, a jak wiadomo, ten stan można nosić w sobie na każdym etapie życia. Żywym dowodem są ambasadorki Tous. Na przestrzeni lat twarzami kampanii biżuterii z misiem były takie gwiazdy jak np.: Kylie Minogue, Jennifer Lopez czy Gwyneth Paltrow. Żadna z nich nie była już wówczas dwudziestolatką, ale wszystkie łączyła młodzieńcza energia i radość życia. Podobnie jest z klientkami salonów Tous – marka nie dzieli asortymentu na wiek czy poszczególne kraje. Siostry Tous, które obecnie trzymają ster w rodzinnym przedsiębiorstwie, wierzą, że unikalna, barwna biżuteria z misiem zachwyci kobiety w każdym wieku i każdej narodowości, bo przecież wszystkie mamy w sobie dziecko. Trudno się z nimi nie zgodzić.